joi, 15 ianuarie 2009

Ce fel de wrap sa cumpar?


Lumea wrapurilor este foarte bogata si colorata, de aceea nu a fost uşor sa decid când am ales primul meu wrap. De atunci am citit foarte multe despre diferite wrapuri, si m-am gandit sa impartasesc ceea ce am aflat. Poate astfel voi reusi sa fac mai usoara alegerea pentru cei care sunt in cautarea unui wrap.

Pentru noul nascut se pot folosi wrapurile elastice, de exemplu cele de la Hopppediz . Aceste wrapuri sunt facute din material tricotat, de obicei bumbac cu putin elastan. Sunt usor de manevrat. Aceste wrapuri se pot folosi pentru purtarea noului nascut in fata, pana la limita de aproximativ 5-6 kilograme.

Pentru bebelusii mai mari de 5-6 kilograme, alegerea potrivita sunt wrapurile tesute . Dar atentie, nu toate wrapurile tesute sunt de aceeasi calitate. Dupa ce se cunoaste un wrap bun? Wrapul potrivit pentru purtarea bebelusilor si copiilor mici este tesut din bumbac, cu legatura tip diagonal sau technica jacquard (unele wrapuri Didymos).

In Romania se gasesc din ce in ce mai multe feluri de wrapuri tesute. Se gasesc wrapuri Nandu, care sunt facute in Ungaria, si sunt tesute corespunzator. Wrapurile Nandu sunt tesute din ata putin groasa si de aceea sunt mai greu de manevrat, dar se pot folosi bine. In tara se gasesc si wrapuri Amazonas, dar despre calitatea acestora sunt multe opinii diferite. Din wrapurile Amazonas exista modele vechi, care nu au certificarea Öko-Tex Standard 100, ceea ce inseamna ca pot contine chimicale daunatoare, si de aceea nu sunt recomandate. Modelele vechi sunt Tropical, Melon si Mango. Acestea sunt tesute de mana, si sunt mai groase. Modelele noi, Lollipop, Laguna, Paradiso si Natura sunt mai bune. Sunt tesute cu razboi, si sunt mai subtiri, si corespund standardelor Öko-Tex.

Exista si o categorie de wrapuri care se pot numi wrapuri de calitate excelenta, se numesc si wrapuri tesute de stil german. Unele dintre acestea sunt tesute din bumbac bio. Acestea sunt: Didymos,, unele wrapuri Storchenwiege, unele Hoppediz, care se pot comanda toate de la Wrapmama's Shop, si wrapurile Lana.
Wrapuri de calitate excelenta, dar nu din bumbac bio la Wrapmama's Shop: Storchenwiege,Hoppediz.
Sunt de asemenea de calitate buna wrapurile Girasol si Zara.

Exista si wrapuri, care sunt mai subtiri decat cele enumerate mai sus. Din aceasta cauza unii le folosesc cu mare placere vara. Wrapurile foarte subtiri trebuie legate cu multa atentie, ca sa nu creeze puncte de presiune. Aceasta este deosebit de important cu copii mai grei. Exemple de astfel de wrapuri: Vatanai (facut in Cehia, legatura tip diagonal),Hoppediz(legatura tip diagonal)Ellaroo(tesut, legatura de panza) si Gypsymama(nu e tesut). Tot Gypsymama produce si un fel de wrap pentru baie.

8 comentarii:

  1. Ma bucur ca sunt tot mai multe mamici care folosesc wrapul in Romania. As avea totusi cateva remarci de facut la acest articol.
    Toate materialele tesute sunt elastice pe diagonala, nu doar un anume tip, iar tesatura jacquard se refera la faptul ca este folosit un razboi mecanic, cel inventat de Jacquard, nu la elasticitatea tesaturii. Sincer, eu nu am auzit de tesatura germana, daca imi poti oferi un link sau orice informatie in genul asta, mi-ar fi de ajutor.
    Felicitari pentru blog, l-am citit cu placere.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Diana. Ma bucur foarte mult ca ti-a placut blogul meu. In privinta elasticitatii tututor materialelor tesute nu sunt de acord cu tine. Materialele tesute cu legatura de panza de exemplu nu sunt elastice, deoarece firele orizontale sunt perpendiculare pe firele verticale, si acest lucru face ca materialul sa fie ferm. De aceea materialele tesute cu legatura de panza nu sunt corespunzatoare pentru a fi folosite ca wrapuri.
    Am mentionat technica jacquard pentru ca unele wrapuri facute de Didymos sunt tesute cu aceasta technica, si cei de la Didymos spun ca in afara legaturii diagonale, technica Jacquard este corespunzatoare pentru wrapuri.
    Cat despre wrapurile tesute de stil german am citit pe forumul de babywearing americían, TheBabyWearer, ei se refera la wrapurile tesute germane cu denumirea German Style Woven wrap.
    Multumesc pentru observatiile tale! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Reka, cred ca n-o sa ajungem nicaieri :))). Eu pot sa jur ca orice tesatura e elastica pe diagonala, chiar si cele 'de panza'. Si cu restul la fel :)))
    No, partea buna e ca intentiile sunt onorabile de ambele parti :P
    Am sa te mai vizitez cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  4. Diana, nici nu vreau sa ma "cert" cu tine, nici macar asa virtual, si nici experta de textile nu sunt, doar am citit asa :)
    Ma bucur daca vei reveni. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Diana, am mai citit putin despre tesaturi, si trebuie sa-ti dau dreptate in legatura cu elasticitatea tuturor materialelor tesute. La ceea ce ma refeream era de fapt ca wrapurile tesute cu legatura diagonala sunt mai elastice, decat cele tesute cu legatura de panza, si acest lucru face ca aceste materiale sa fie mai corespunzatoare pentru a fi folosite ca wrapuri.

    RăspundețiȘtergere
  6. eu nu am bebei si nici nu intentionez sa fac vreunul, dar imi plac la nebunie wrap-urile si mi-ar placea unul ca accesoriu vestimentar, crezi ca gasesc pe undeva prin RO unul in genul celui pe care il ai tu? :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Dianna, in tara se gasesc wrapuri Amazonas, care sunt colorate si in dungi, dar nu sunt prea multe modele. Aici le gasesti: http://www.hamacuri-amazonas.ro/Portbebe-c19.html

    RăspundețiȘtergere
  8. Dar de wrapurile lenny lamb ce parere aveti?

    RăspundețiȘtergere