miercuri, 19 noiembrie 2008

Scutece refolosibile- Decizia



Pe langa purtarea fetitei mele in wrap si in mei tai, cel mai bun lucru pe care am descoperit este folosirea scutecelor refolosibile. Cand am citit prima data despre ele, m-am importivit ideii de a spala scutece ca si cum a fost in timpul cand am crescut si eu. Mi-sa părut un lucru firesc sa folosesc scutece de unica folosinta, doar trăim in secolul 21, si nu prea m-am gandit despre impactul care acestea o au la mediul inconjurator.

Dupa mai multe luni de citit forumuri si uitat pe pagini unde se poate cumpăra scutece, mi-a început sa placa ideea de a le încerca. Am început sa înţeleg cat de dăunătoare este pentru mediul înconjurător ca eu arunc multe multe scutece care nu se vor degrada numai in foarte multi ani. Am citit undeva, ca dupa un copil in cei 2-2,5 ani cat timp e in scutece, se produce cam o tona de gunoi, care are nevoie de minim 100 de ani (!!!) pentru a se degrada. Si protecţia mediului înconjurător este numai una din argumentele lângă folosirea scutecelor refolosibile.

Nu numai pentru mediu, dar si pentru copil este mai bine ca pielea sa să intre in contact cu materiale textile in loc de hârtie si jeleuri si diferite substanţe chimice care se folosesc la producerea scutecelor de unica folosinţă.

Scutecele refolosibile sunt prietenoase si cu portmoneul omului. Am calculat puţin. Fetiţa mea avea cam 10 luni când am început sa folosesc scutece refolosibile, si pana atunci am dat pe scutece cam 100 de lei pe luna. Un copil e in scutece pana la cam 24-30 de luni, deci noi mai aveam cam 14-20 luni in scutece. Aceasta ar fi însemnat 1400-2000 RON cheltuiţi pe scutece de unica folosinţă. Am calculat, ca m-ar costa in jur de maxim 600-700 lei sa cumpăr scutece refolosibile, care sa-mi ajungă sa spăl la fiecare 2-3 zile. Am decis sa cumpăr 6 scutece mai întâi, sa vad daca-mi plac. Dupa o săptămână-doua am decis sa mai cumpăr 9 bucăţi, pentru ca trebuia sa spăl pe cele şase fiecare zi, si noaptea inca foloseam scutece de unica folosinţă. Astfel după scurt timp am avut 15 scutece, care-mi ajung pentru 3 zile, deci spăl la fiecare 2-3 zile, si le folosesc si noaptea. Un accesoriu foarte practic la scutecele refolosibile este hârtia de protecţie, care uşurează folosinţa scutecelor foarte mult. Despre aceasta si alte lucruri practice legate de scutecele refolosibile voi scrie in postarea următoare.

9 comentarii:

  1. Bună Reka,
    Super că ai început să scrii blogul, şi că împărtăşeşti aceste informaţii şi experienţe cu noi. Sper să fie din ce în ce mai mulţi care folosesc wrapul şi chiar scutecele refolosibile.
    Eu voi naşte la primăvară şi sunt decisă să le încerc:)
    salutări, M.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Melinda. Multumesc mult :) Felicitări pentru bebelus. Mă bucur că şi tu vrei să foloseşti scutece refolosibile şi wrap. Sunt sigură că nu o să regreţi.
    Reka

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna. ideea cu scutecele refolosibile mi se pare grozava. n-am citit prea mult despre ele, cum scriai si tu in articol mi s-a parut o ciudatenie, cum sa folosesc asa ceva in secolul nostru? sa ma intorc la chinul prin care au trecut mamele si bunicile noastre. dar tu faci sa nu para asa greu. ce nelamurire am: nu se inroseste funduletul copilului? trebuie sa stai mereu de paza, sa urmaresti cum a facut ceva sa-l schimbi? ca de exemplu, cu scutecele de unica folosinta, daca nu face caca pot sa-l las si toata ziua cu un singur scutec si nu-i nicio problema.
    si alta intrebare, se pot gasi astfle de scutece in romania? am gasit un site care vinde wrap-uri si scutece refolosibli, dar nu seamana cu ce aveti dumneavoastra in poza

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Adriana. Ma bucur ca te interesezi de scutecele refolosibile. Chiar nu este un lucru greu sa le folosesti. Nu se inroseste funduletul copilului mai mult ca in scutecele de unica folosinta. Cateodata se intampla, dar nu des, si atunci dau cu crema seara, si se vindeca repede. Scutecele trebuie schimbate cam la fiecare 3 ore, dar daca face caca, atunci indata ce observi. Daca ramane putin asa nu e o tragedie. De altfel si scutecele refolosibile ar trebui schimbate in fiecare 3 ore.
    Scutecele pe care le folosesc eu nu se gasesc in Romania, dar se gasesc altele, care tot sunt bune, si chiar mai ieftine (gasesti linkul la magazin pe pagina principala a blogului). Si daca mai ai intrebari, ajut cu mare placere.
    Reka

    RăspundețiȘtergere
  5. .0 buna!

    vorbesti in articol de hartie de protectie..despre ce este vorba? se gaseste tot pe situl cu scutece?

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna rocsi. Hartia de protectie scutec este biodegradabila si se pune in scutec. Se poate arunca in toaleta impreuna cu "continutul". Astfel este mult mai usor sa cureti scutecele. Daca nu se murdaresc, se pot spala si reutiliza de cateva ori. Totusi,folosirea lor nu este obligatorie, se poate trai si fara protectie scutec.
    Se gaseste si pe situl mentionat pe blogul meu, dar si pe alte situri.Eu acum folosesc protectie scutec mioliners, marca Bambino Mio, care se gaseste de exemplu pe www.chicbebe.ro.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna...m-am plimbat si am citit tot netul asta mare despre scutece refolosibile... Am gasit chiar si tipar dupa care se pot face acasa...dar e problema cu impermeabilitatea!!! Am facut unul si... desi l-am facut cam micutz e super super... Acum sincera sa fiu daca as rezolva problema pe care ti-am spus-o mai sus ar fi perfect...E chiar distractiv sa le fac eu...in ce culori vreau...Plus ca micutzul meu are deja 1an si 4 luni si pentru inca un an tot o sa imi mai trebuiasca...chiar daca numai noaptea!!!In alta ordine de idei...chiar daca as vrea sa cumpar ...nu am de unde in Romania...ca as merge pe varianta BumGenius! 3.0 One-size Cloth Diaper...ca poate prindem curaj si il facem si pe bebe nr.3 :D! Deci daca stii de unde as putea cumpara cu livrare in Romania...minunata noastra tara...ar fi perfect.. Tot timpul am avut probleme cu scutecele de unica folosinta! Si la fetita cea mare si acum la micutzul Damian... De la chestiile alea verzi de le baga in ele! Pana de curand nu m-am interesat de asta, desi folosesc wrapul de cand avea Damian 5 luni (marea descoperire :))) Acum mi-am facut (tot singurica) un Pouch Baby Sling... Mai rapid de pus puiutzul in el!...
    Salutari din Piatra Neamt! Anca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,unde ai gasit tiparul?imi poti trimite si mie.plsss.

      Ștergere
  8. Buna Anca. Ce bine, ca poti sa cosi pentru tine. Si eu as vrea sa invat :) O prietena de-a mea a inceput sa faca si ea scutece refolosibile pentru fiul ei, si ea a gasit ceva materiale rezistente la umezeala, dar inca nu le-a testat, dar cred ca va functiona. dar stiu ca din pacate nici materiale ca lumea nu se prea gasesc la noi.
    Cat despre Bumgenius One Size: eu le-am luat din Statele Unite cu ajutorui prietenilor mei de acolo (pentru ca din SUA nu livreaza in Europa, pentru ca sunt distribuitori aici. Problema e ca preturile din Europa sunt mai mari). Deci daca ai prieteni acolo, asa ar fi cel mai ieftin.
    Daca esti dispusa sa faci comanda in Anglia, iata doua situri de unde poti cumpara: http://www.kittykins.co.uk/cloth-nappies/type/6/brand/bumGenius

    http://www.totnesnappycompany.co.uk/shop/bumgenius.html

    Toate cele bune Anca, si daca mai ai intrebari, sa nu eziti sa-mi scrii
    Reka

    RăspundețiȘtergere