joi, 20 noiembrie 2008

Scutece refolosibile in actiune


Dupa cum am povestit in postarea anterioara, am decis sa folosesc scutece refolosibile când fetiţa mea avea 10 luni. Diferitele argumente legate de protecţia mediului, de economisire etc. m-au convins sa încerc folosirea scutecelor refolosibile. Trebuia numai sa aleg ce fel de scutece sa cumpar. Petru ca exista mai multe tipuri si marci. Exista scutece tip prefold, care consta intr-un scutec rectangular si chilotel suport (marca Bambino Mio de exemplu), tipul All in One, in care partea absorbanta si de protectie sunt cusute impreuna (Kuhies Ultra, Monapel AIO), si exista si scutece tip pantalonaş, care se folosesc tot cu chilotei suport (Monapel). Am mai aflat si de un alt fel de scutec, numit pocket diaper, adică scutece cu buzunar, care consta într-un chiloţel de protecţie cu buzunar in care se introduce insertul absorbant (Bumgenius, Fuzzi Bunz etc). Unele scutece sunt one-size, deci o mărime se poate folosi de la naştere pana sfârşitul perioadei in scutece, si exista si scutece in diferite mărimi.
Eu am decis sa folosesc scutece cu buzunare one size. Cele 15 pe care le am i-mi ajung pentru 2-3 zile. Sunt foarte uşor de întreţinut, si sunt si frumoase.

Înainte sa încep folosirea scutecelor refolosibile mă temeam de un singur lucru. Cum o sa le spăl? N-o sa fie prea multa munca? Ei, din fericire, nu este aşa de complicat cum pare. Folosesc si hârtie de protecţie biodegradabila, si acest lucru i-mi uşurează întreţinerea scutecelor. Hârtia poate fi aruncata in toaleta împreuna cu conţinutul :)
Dupa aceea clătesc scutecele in apa calda, le storc bine, si le depozitez intr-o găleata cu capac pana la spălare. Cand găleata se umple, torn conţinutul in maşina de spălat, si le spăl la 60 de grade. Ei simplu, nu-i aşa? Un lucru care am învăţat de la alte mămici cu multa experienţă, este folosirea oţetului in loc de balsam pentru rufe. Oţetul este bun, pentru ca dizolva resturile de detergent ramase in scutece dupa spălare. Balsamele de rufe nu se folosesc deloc cu scutece. De spălat spal cu 50 ml soda de rufe si 50 de ml detergent obişnuit.
Pe imagine puteti vedea colectia mea de scutece.

5 comentarii:

  1. Oau, Reka, scutecele astea arata foarte bine, si dupa cum povestesti nici nu pare dificila folosire, abia astept sa incercam si noi asa ceva ü mai trebuie sa am rabdare pana in aprilie:))

    RăspundețiȘtergere
  2. :) la fel ca si tine Reka, m-am decis tarziu din pacate. bebele meu are 9 luni jumate acum, si saptamana viitoare vreau sa ii iau scutece de la greenbaby. am citit si rascitit atatea articole despre scutece refolosibile. mi-au facut tot timpul cu ochiul, dar am tot amanat. acum ca vine vara m-am decis sa trec pe naturale sa nu ii ia curutul foc bietului pitic.
    la bebe 2 clar vom folosi scutece din textil de la inceput :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Amy, intr-adevar te-ai decis tarziu, dar nu prea tarziu :) Sper ca te vei convinge de avantajele acestor scutece dupa ce le incerci. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai cumva un tipar sau modul in care se confectioneaza.As incerca sa fac vreo 2 mai intai ,sa vad cum se comporta ca sa pot comanda apoi unii adevarati.multi pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna, daca cauti pe Google (cloth diaper diy, cloth diaper pattern) vei gasi o gramada de situri despre cum se fac scutece acasa. Iata cateva linkuri, care sper ca te vor ajuta: http://mayna.livejournal.com/198548.html
    http://diapersewing.wordpress.com/2006/12/08/diy-prefold-diapers/
    http://www.diaperjungle.com/sewing-cloth-diapers.html
    http://www.diapersewing.com/

    Cred ca nu e un mare lucru sa cosi scutece de panza, mai greu este sa gasesti materialul potrivit, in special sa gasesti material impermeabil corespunzator pentru chilotelul de suport. Spor la cusut! :)

    RăspundețiȘtergere