sâmbătă, 29 noiembrie 2008

De ce sa NU porti copilul asa


Adeseori vad copii purtaţi in marsupiu cu spatele la persoana purtătoare. Si eu am încercat acest lucru o-data cu un marsupiu, despre care nu am ştiut pe vremea aceea, ca nu este o soluţie buna pentru purtarea copilului. Nu a fost confortabil, si nu am mai purtat fetiţa aşa, dar atunci inca nu am ştiut ca nici nu este sănătos pentru un bebeluş sa fie purtat in acest fel in marsupiu sau in wrap.
De ce?
-Pentru ca poate dauna coloanei fragile a bebeluşului, deoarece nu este suportată, chiar este forţată într-o poziţie nefireasca.
-Poziţia dăunează soldului, deoarece nu este suportată de loc, si picioarele copilului nu sunt in poziţia de broasca, care este cel mai sănătos pentru dezvoltarea soldului
-Bebeluşul nu poate vedea mama sau persoana purtătoare, si întâmpina prea multe impulsuri de care nu poate ascunde si nu se simte in siguranţă
-Poziţia nu este confortabila nici pentru spatele si umerii persoanei purtătoare

Ce alternative avem atunci?

De cele mai multe ori părinţii îşi poarta copilul in acest fel, pentru ca vrea copilul să vadă mai multe din lume. Este firesc, ca bebeluşul de câteva luni sa nu mai fie mulţumit sa vadă numai mama, sau persoana purtătoare când este in wrap. Dar soluţia nu este purtarea lui cu spatele spre mama, ci purtarea pe şold sau pe spate. Aceste tehnici nu sunt dificile de învăţat, şi sunt sănătoase şi confortabile atât pentru copil şi pentru persoana purtătoare.

surse: www.didymos.com, www.mamami.hu, www.hordozo.hu

2 comentarii: