duminică, 23 mai 2010

Suc si sirop de soc


Acum ca a venit sezonul socatei, m-am apucat sa fac suc si sirop de soc, cum fac de ani buni, dupa reteta soacrei.

Suc de soc:
8 flori de soc
1 kg. de zahar
25 grame de acid citric
2-3 lamai
10 litri de apa

Incalzim apa pana zaharul si acidul citric se dizolva bine, stoarcem lamaile spalate si taiate in doua, si punem florile de soc si lamaile stoarse intr-un borcan mare, si lasam la soare, sau se poate si la temperatura camerei pentru circa 3 zile, dupa ce turnam in sticle, si le putem consuma.

Later edit 2011 mai: daca doriti ca sucul de soc sa fie mai sanatos, in locul zaharului puneti fructoza (are indice glicemic mult mai scazut decat zaharul. Din fructoza va ajunge o cantitate mai mica, aceasta avand putere de indulcire cu 40% mai mare decat zaharul. Later edit 2012 mai: anul aceasta voi incerca sa indulcesc sucul cu xilytol (indulcitor natural), care se pare a fi o si mai buna optiune pentru indulcire decat fructoza.

Sirop de soc
pentru 1 l de apa punem 8 flori, 2-3 lamai, 25 grame de acid citric si 1 kg de zahar. In rest, procedam ca si la suc. Dupa 3 zile, scoatem florile si lamaile din sirop, strecuram (oare aceasta e cuvantul potrivit?) siropul, il punem in sticle (nu flacoane in nici un caz!), si le depozitam in camara. Siropul astfel pregatit nu se strica si poate fi consumat si dupa cateva luni.

5 comentarii:

  1. Mama, ce pofta mi-ai facut!!
    Unde ai gasit soc?

    RăspundețiȘtergere
  2. Avem soc in gradina, suntem norocosi :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am fost astazi sa culeg pe camp. Ne-am intors cu o plasa plina si acum intrebarea mea: cum se usuca corect ca sanu se inegreasca; la umbra intr-un loc aerisit sau la soare pe ziare?

    Am inteles ca stimuleaza lactatia si e un bun antitermic.

    Noi sucului desoc ii spunem socata.

    Acid citric de unde sepoate gasi?

    RăspundețiȘtergere
  4. Brish, acid citric se gaseste in oricare alimentara, in plicuri de 5 sau 8 grame. Se gaseste rar in gramaj mai mare.
    Referitor la uscarea florilor de soc nu stiu ce sa-ti zic, ca nici eu nu stiu o metoda buna. Chiar acuma incerc si eu sa usuc flori de soc pentru ceai, si le-am pus pe un ziar, si ziarul intr-un geam. Prima data le-am pus in camara, dar nu a fost o idee buna ca au inceput sa se innegreasca. Asa ca spune-mi si mie daca gasesti metoda bomba. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. da, sucul de soc stimuleaza lactatia, abia astept sa-i dau bebelui meu ;)

    RăspundețiȘtergere